5 czynników twórczych w tytułach tekstów! Obalam mity!
U copywritera!
Pierwsza czynność badawcza dobrze stworzonego tekstu rozpoczyna się od – poprawnego tytułu. Siła jego oddziaływania, przebicia - zależy, bowiem od zastosowanych chwytów. Konkretne szablony wróżą przyciąganie czytelnika, a także określają jakość wykształcenia.
Tworzę teksty, ale:
- 50% - to zagadka tytułu,
-50% - to tekst.
Moda na treści!
XXI wiek wymaga uważności i siły oddziaływania na żywego człowieka. Naukowcy potwierdzają, że same suche konkrety, fakty – bez zmysłowej otoczki, to artykuł poprawny, ale mniej interesujący. Porównują go do wypicia kawy - bez cukru i mleka, chociaż zwolenników takiego specjału zawsze znajdziesz w każdej grupie docelowej. Od czego zależy skuteczne przyciąganie? Od doboru słów i podróży do stref, których nikt inny nie dotyka. Ta trudna droga pokazuje, że czytelnik zwraca uwagę na kolory, bodźce, wrażenia i doznania, ale przeżywa to wszystko indywidualnie.
Miejsce czytania!
Marka wnika w telefon komórkowy i laptopa, ale to Ty wybierasz miejsce, w którym czytasz treści. Im lepszy nastrój, tym wrażenia pozostają na dłużej. Bo umysł też pragnie czystej przestrzeni. Zadbaj o nią.
Poruszane zagadnienia i nić przyjaźni!
Internet nie lubi agresji, a dość przyjaźnie odnosi się do miłych i serdecznych sformułowań. Po cyklicznych artykułach wytwarza się więź na drodze – copywriter – czytelnik. Dlatego po zdaniach rozpoznajesz autora tekstu. Tak wiem, ten tekst napisał/a - bo to jego/jej styl pojawia się w układzie wyrazów.
Tytuł zagadka/ tytuł nic nie zdradza!
To on:
- Pokazuje o czym donosi artykuł.
- Odbiega do innego, ale powiązanego zagadnienia.
Copywriter i zadaniowość!
Copywriter – to osoba odpowiedzialna, która posiada pewną wiedzę, bądź stale ją pogłębia. W tej pracy liczy się jednak pasja dość skutecznie nakręcająca koła pędzącego wozu. Bo sieć, bo wirtualność – to warsztaty dobrej pracy.
5 czynników twórczych dla tytułów:
- Intryga.
- Temat podawany na tacy.
- Odskocznia.
- Dotykanie słowami.
- Sens słów.