5 czynników twórczych w tytułach tekstów! Obalam mity!

5 czynników twórczych w tytułach tekstów! Obalam mity!

U copywritera!

Pierwsza czynność badawcza dobrze stworzonego tekstu rozpoczyna się od – poprawnego tytułu. Siła jego oddziaływania, przebicia - zależy, bowiem od zastosowanych chwytów. Konkretne szablony wróżą przyciąganie czytelnika, a także określają jakość wykształcenia.

Tworzę teksty, ale:

- 50% - to zagadka tytułu,

-50% - to tekst.

Moda na treści!

XXI wiek wymaga uważności i siły oddziaływania na żywego człowieka. Naukowcy potwierdzają, że same suche konkrety, fakty – bez zmysłowej otoczki, to artykuł poprawny, ale mniej interesujący. Porównują go do wypicia kawy - bez cukru i mleka, chociaż zwolenników takiego specjału zawsze znajdziesz w każdej grupie docelowej. Od czego zależy skuteczne przyciąganie? Od doboru słów i podróży do stref, których nikt inny nie dotyka.  Ta trudna droga pokazuje, że czytelnik zwraca uwagę na kolory, bodźce, wrażenia i doznania, ale przeżywa to wszystko indywidualnie.

Miejsce czytania!

Marka wnika w telefon komórkowy i laptopa, ale to Ty wybierasz miejsce, w którym czytasz treści. Im lepszy nastrój, tym wrażenia pozostają na dłużej. Bo umysł też pragnie czystej przestrzeni. Zadbaj o nią.

Poruszane zagadnienia i nić przyjaźni!

Internet nie lubi agresji, a dość przyjaźnie odnosi się do miłych i serdecznych sformułowań. Po cyklicznych artykułach wytwarza się więź na drodze – copywriter – czytelnik. Dlatego po zdaniach rozpoznajesz autora tekstu. Tak wiem, ten tekst napisał/a -  bo to jego/jej styl pojawia się w układzie wyrazów.

Tytuł zagadka/ tytuł nic nie zdradza!

To on:

  1. Pokazuje o czym donosi artykuł.
  2. Odbiega do innego, ale powiązanego zagadnienia.

 

Copywriter i zadaniowość!

Copywriter – to osoba odpowiedzialna, która posiada pewną wiedzę, bądź stale ją pogłębia. W tej pracy liczy się jednak pasja  dość skutecznie nakręcająca  koła pędzącego wozu. Bo sieć, bo wirtualność – to warsztaty  dobrej pracy.

5 czynników twórczych dla tytułów:

  1. Intryga.
  2. Temat podawany na tacy.
  3. Odskocznia.
  4. Dotykanie słowami.
  5. Sens słów.

Przejdź do góry strony