5 sposobów badania zagadnień copywriterskich

5 sposobów badania zagadnień copywriterskich

5 sposobów badania zagadnień copywriterskich

W e- księgarni!

Do moich ulubionych zajęć zaliczam buszowanie po księgarniach i antykwariatach. Korzystam także z opcji internetowej, gdyż ona  sprawia, że poszukiwanie specjalistycznej treści przebiega prawidłowo i dość sprawnie.

Jako copywriter zajmuję się także  - dziennikarstwem obywatelskim. Większość wolnego czasu spędzam na tworzeniu artykułów, które promują:

-  miejsce mojej pracy ( instytucję - szkołę),

- serwis informacyjny – Lęborskie Fakty Młodych,

- blog modowy,

- a także podpowiadam innym osobom trafne sposoby budowania postów i newsów.

Na studiach!

Zdobyłam wiedzę, która umożliwia dynamiczne zarządzanie treściami, a także dokonanie natychmiastowych ocen zawartości książek. Copywriting  - jako nowa dziedzina wiedzy, uformowana, uszlachetniona, wyniesiona do roli przewodniczenia w zasobach sieciowych, wymaga, bowiem  stałej edukacji i śledzenia trendów.

W zaciszu domowym!

Po zamówieniu 2 kolejnych książek tylko w jednej z nich odszukałam porady praktyczne umożliwiające pogłębienie wyuczonej wiedzy. W książkach, które dzisiaj przywiozłam z księgarni widać wyraźnie pewne zjawisko naukowe.

Autor jednej z nich  - dr Maciej Dudko – podobnie do mnie -  kocha nowinki technologiczne i zamyka w pewnych ramach „Copywriting internetowy”. Potwierdza  trafność stwierdzeń zawartych w opisach i artykułach, a bazuje na wiedzy promowanej przez PWN SA. Ten wykładowca akademicki wróży przyszłość nowym mediom, które przechodzą z formy papierowej na elektroniczną. Zasadne jest więc rozwiniecie pojęcia copywritingu i kształcenia specjalistów, ponieważ rynek stwarza dla nich  nowe miejsca pracy.

Porównanie wiedzy!

Jako copywriter jestem w komfortowej sytuacji. Posiadam 3 kierunki studiów, w tym jeden z zakresu copywritingu, dlatego w miejscu mojej  pracy zajmuję się m.in. takimi zadaniami. Łączę wiedzę z zakresu Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej, która pozwala  pracować w gazetach i wydawnictwach, z zarządzaniem treściami w sieci. Moje 20-letnie doświadczenie i śledzenie trendów, to trwały korzeń potężnego drzewa. To z niego wyrastają gałęzie i żółte liście.   

W woluminie!

Druga książka przypomina „Biblię copywritingu”. Pan Darek Puzyrkiewicz, copywriter, którego śledzę internetowo na jego WWW, ukazuje podstawy pracy w tym zawodzie. Od niego nauczyłam się, że liczą się tylko wybitne jednostki. Treść jest podana w bardzo praktyczny sposób, ponieważ język specjalistyczny nadaje się tylko dla osób po odpowiednich studiach. Taką Biblię przyswaja każdy przeciętny czytelnik, ale nie poznaje schematów podanych na wykładach w uczelni wyższej.

Praktyczna wiedza!

W określonym środowisku takie dane przypominające – fachowość – rzeczowość- zastosowanie schematów – są ukryte  tylko dla określonej, wąskiej grupy osób. Jednak, co warto podkreślić w dobie XXI wieku -  bez nutki talentu i umiejętności trafnego zarządzania, kreowania, nie odniesiesz sukcesu.

Copywriter – to zatem osoba zatrudniana na specjalne zlecenia, aby poziom publikacji przypominał perfekcyjne połączenie:

- 7 zmysłu z językiem internetowym.

  Sposoby dokształcania:

  1. książki  sprawdzane w tradycyjnych  księgarniach,
  2.  książki sprawdzane w sieci,
  3. blogi copywriterów,
  4. serwisy dotyczące marketingu,
  5. strony internetowe wykładowców uczelni wyższych.

Georg Christoph Lichtenberg podpowiada:

- „Bardzo wielu, a może większość ludzi, aby coś znaleźć, musi najpierw wiedzieć, że to istnieje.”

W tym zadaniu pomocny jest ten blog, na którym odkrywasz: Kim jestem! Dlaczego poświęcam życie na wiedzę z zakresu kształtowania Internetu? Dlaczego jako kobieta interesuję się tematami zarezerwowanymi dla mężczyzn?  

Przejdź do góry strony