5 sposobów badania zagadnień copywriterskich
5 sposobów badania zagadnień copywriterskich
W e- księgarni!
Do moich ulubionych zajęć zaliczam buszowanie po księgarniach i antykwariatach. Korzystam także z opcji internetowej, gdyż ona sprawia, że poszukiwanie specjalistycznej treści przebiega prawidłowo i dość sprawnie.
Jako copywriter zajmuję się także - dziennikarstwem obywatelskim. Większość wolnego czasu spędzam na tworzeniu artykułów, które promują:
- miejsce mojej pracy ( instytucję - szkołę),
- serwis informacyjny – Lęborskie Fakty Młodych,
- blog modowy,
- a także podpowiadam innym osobom trafne sposoby budowania postów i newsów.
Na studiach!
Zdobyłam wiedzę, która umożliwia dynamiczne zarządzanie treściami, a także dokonanie natychmiastowych ocen zawartości książek. Copywriting - jako nowa dziedzina wiedzy, uformowana, uszlachetniona, wyniesiona do roli przewodniczenia w zasobach sieciowych, wymaga, bowiem stałej edukacji i śledzenia trendów.
W zaciszu domowym!
Po zamówieniu 2 kolejnych książek tylko w jednej z nich odszukałam porady praktyczne umożliwiające pogłębienie wyuczonej wiedzy. W książkach, które dzisiaj przywiozłam z księgarni widać wyraźnie pewne zjawisko naukowe.
Autor jednej z nich - dr Maciej Dudko – podobnie do mnie - kocha nowinki technologiczne i zamyka w pewnych ramach „Copywriting internetowy”. Potwierdza trafność stwierdzeń zawartych w opisach i artykułach, a bazuje na wiedzy promowanej przez PWN SA. Ten wykładowca akademicki wróży przyszłość nowym mediom, które przechodzą z formy papierowej na elektroniczną. Zasadne jest więc rozwiniecie pojęcia copywritingu i kształcenia specjalistów, ponieważ rynek stwarza dla nich nowe miejsca pracy.
Porównanie wiedzy!
Jako copywriter jestem w komfortowej sytuacji. Posiadam 3 kierunki studiów, w tym jeden z zakresu copywritingu, dlatego w miejscu mojej pracy zajmuję się m.in. takimi zadaniami. Łączę wiedzę z zakresu Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej, która pozwala pracować w gazetach i wydawnictwach, z zarządzaniem treściami w sieci. Moje 20-letnie doświadczenie i śledzenie trendów, to trwały korzeń potężnego drzewa. To z niego wyrastają gałęzie i żółte liście.
W woluminie!
Druga książka przypomina „Biblię copywritingu”. Pan Darek Puzyrkiewicz, copywriter, którego śledzę internetowo na jego WWW, ukazuje podstawy pracy w tym zawodzie. Od niego nauczyłam się, że liczą się tylko wybitne jednostki. Treść jest podana w bardzo praktyczny sposób, ponieważ język specjalistyczny nadaje się tylko dla osób po odpowiednich studiach. Taką Biblię przyswaja każdy przeciętny czytelnik, ale nie poznaje schematów podanych na wykładach w uczelni wyższej.
Praktyczna wiedza!
W określonym środowisku takie dane przypominające – fachowość – rzeczowość- zastosowanie schematów – są ukryte tylko dla określonej, wąskiej grupy osób. Jednak, co warto podkreślić w dobie XXI wieku - bez nutki talentu i umiejętności trafnego zarządzania, kreowania, nie odniesiesz sukcesu.
Copywriter – to zatem osoba zatrudniana na specjalne zlecenia, aby poziom publikacji przypominał perfekcyjne połączenie:
- 7 zmysłu z językiem internetowym.
Sposoby dokształcania:
- książki sprawdzane w tradycyjnych księgarniach,
- książki sprawdzane w sieci,
- blogi copywriterów,
- serwisy dotyczące marketingu,
- strony internetowe wykładowców uczelni wyższych.
Georg Christoph Lichtenberg podpowiada:
- „Bardzo wielu, a może większość ludzi, aby coś znaleźć, musi najpierw wiedzieć, że to istnieje.”
W tym zadaniu pomocny jest ten blog, na którym odkrywasz: Kim jestem! Dlaczego poświęcam życie na wiedzę z zakresu kształtowania Internetu? Dlaczego jako kobieta interesuję się tematami zarezerwowanymi dla mężczyzn?