Dlaczego Copywriter - Freelancer to nowe pojęcie sieciowe?
Dlaczego Copywriter - Freelancer to nowe pojęcie sieciowe?
Zawód Copywritera kojarzy się nam z dziennikarskimi publikacjami. Wynika to głównie z możliwości tworzenia tekstów. Internet zobowiązuje Cię jednak do całkowitego rozgraniczenia tych pojęć.
W redakcji!
Dziennikarz, czyli redaktor – tworzy teksty do „środków masowego przekazu”. Zatrudniony jest w redakcji, gdzie powstają artykuły na określone tematy, felietony, reportaże, relacje, specjalne komentarze polityczne, newsy.
Dziennikarza spotkasz w :
- radiu, w stacji telewizyjnej, a także w sieci.
Na WWW!
Copywriter – osoba pomysłowa, która przekłada swój potencjał intelektualny na świat wnikliwej reklamy. Redaguje teksty do broszur, ulotek, projektuje wizytówki, kalendarze, strony WWW. Współpracuje zatem z Agencjami Reklamy wkraczając do akcji na blogach tematycznych, stronach osób prywatnych, firmowych i dobrych instytucji. Praca z Copywriterem opiera się o odpowiedni BRIEF. Wymaga kreatywności, która przelana na tekst ogłoszeniowy, banerowy, czy spotowy – promuje określone produkty, marki, zakłady pracy i ludzi.
W przestrzeni!
Strony WWW – to pole wszystkich działań, gdzie copywriter samodzielnie buduje cały wizerunek sieciowy. Głównym założeniem wnikania w treści internetowe jest pomysł przewodni na sprzedanie - kogoś, czegoś - „słowami”. Takie określenie dominuje bowiem w Internecie, aby oddać moc przekazu, który nie tylko informuje, ale również ukazuje korzyści. Copywriter nakłania Cię do wypełnienia sklepowego koszyka, wykonania pewnej czynności, a także do przeczytania słów reklamowych.
Zatrudniony w wydawnictwie – uchodzi za dobrego Freelancera.