Jak zostałam Copywriterem?
Życie na wielkiej fali copywritingu!
Zdobywanie doświadczenia, to tylko jeden z elementów tej wielkiej układanki. Budowanie marki, tworzenie content marketingu, ukończenie specjalistycznych studiów, to krok ku dynamicznej i dobrze określonej pracy z zakresu copywritingu. Czy w Internecie liczy się więc wiedza z zakresu polonistyki? - Nie. Polonistyka przeszkadza. Język w sieci wyznacza inne granice komunikacji. Zapominając o sprawozdaniach, opowiadaniach i szablonach - należy wskoczyć w zupełnie inne ramy publikacji tekstów. Przy takim nastawieniu zarówno forma , jak i kształt ogólnego obrazu nabierają specjalistycznej mocy.
W sieci!
Portale , blogi – to oczywiście doskonałe pola do manewru, w których pragniemy zaistnieć. Copywriting , to jednak coś znacznie więcej. To tworzenie testów na zamówienie, to dotykanie różnych zagadnień, to badanie informacji na określony temat, to poszukiwanie bazy dla kreatywności. W związku z tym osoby wyspecjalizowane w tym zakresie nawiązują kontakty z firmami, zakładami pracy, osobami publicznymi, zespołami i handlowcami. Portale i blogi, to natomiast miejsca niektórych ich publikacji.
Czytanie książek specjalistycznych pomaga nabrać mocy!
Pogłębiając wiedzę fachową w zagranicznych publikacjach – copywriter nabiera przekonania o słuszności drogi życiowej. Operowanie nazwami marketingowymi wzmacnia każdy przekaz. Miłość do poświęcania czasu na pisanie, podobna jest do wykonywania określonej pasji. O ile ogrodnik większość życia przebywa w ogrodzie, mechanik w zakładzie samochodowym, fryzjer w zakładzie, a rolnik na polu, to copywriter nie rozstaje się z narzędziami wzmacniającymi przekaz medialny. W jego dłoniach i torebce znajduje się notatnik, telefon komórkowy, a także laptop. Trudno jest więc wmawiać komuś takiemu, że jest przywiązany do urządzeń telekomunikacyjnych. To tak, jak wyjąć z dłoni fryzjera suszarki , grzebienie i lokówki. Przedzieranie się w tym zawodzie do pewnego poziomu wymaga systematyczności, ciężkiej pracy i siły woli. W obecnym świecie nie brakuje , bowiem hejterów, przeciwników medialności, czy osób, które zazdroszczą osiągnięcia celu życiowego. Profesjonalny copywriter wlicza więc to w pola swej działalności.
Kochać – to znaczy wkładać do pracy całe serce!
Urodzeni do tego , aby tworzyć teksty, organizować przedsięwzięcia, konkursy, udzielać się publicznie – to doskonałe hasła dla wykształconych copy. Przebojowość , kreatywność i siła woli , to natomiast czynniki wpływające na rozpoznawalność. W tym zawodzie nie brakuje też amatorów, których zdradza brak konkretnej wiedzy i przekładanie tekstów na tematy ogólne albo znikomej wartości. Środowisko profesjonalnych redaktorów znacząco wzbogaca świat ludzkich poglądów. Z jednymi z nich się zgadzamy, inne wywołują w nas mieszane uczucia, jeszcze inne wzruszają, aby na końcu drogi czytelniczej zmusić do przemyśleń i refleksji. Redaktor ukazuje różne ścieżki życiowe, informuje, nawołuje do działań, podróżuje, tworzy teksty, wykonuje zdjęcia. I chociaż cały świat wymaga od niego , aby był kimś innym, aby tkwił w innym zawodzie, wewnętrzny głos codziennie nakłania go do wiecznych eksperymentów i podnoszenia newsowej adrenaliny.
Czy liczy się autentyczność!
Jesteś tym kim chcesz być.
Bez kreatywności nie podejmiesz wyzwania.
Bez odwagi nie wyruszysz w drogę.
Bez upartości nie zbudujesz obrazu innej rzeczywistości.
Bez wiary nie przeniesiesz ludzkich myśli.
Bez hejtów nie nabierzesz mocy.
Bez wyciągnięcia ręki po więcej - nie spróbujesz innowacyjności.
Bez oryginalności nie będziesz rozpoznawalny.