Kim jest concepteur-redacteur ?

Kim jest concepteur-redacteur ?

„Copywriter (CW) – autor tekstów i sloganów reklamowych. Copywriter nazywany też bywa po francusku concepteur-redacteur (pomysłodawca – redaktor).

Copywriter pisze teksty wykorzystywane

 w reklamach prasowych, radiowychtelewizyjnych i wszelkich innych materiałach promocyjnych, takich jak ulotki, broszury, katalogi, strony internetowe, itp. W praktyce copywriter uczestniczy w całym procesie kreacji, zaczynając od ustalenia treści graficznego motywu ogłoszenia czy ulotki, poprzez tworzenie tekstów, pisanie scenariuszy filmów reklamowych, spotów radiowych, wyszukiwanie muzyki do reklam, itp.. „ – Wikipedia

Powiązania różnych zagadnień!

Powiązanie tego zawodu z innymi kierunkami studiów umożliwia zawsze budowanie nowej wizji każdego artykułu. Wielość tematów, wielość zadań – to coś interesującego dla osób pragnących zdobywać nowe doświadczenia. W pewnym sensie spójność zawodu bibliotekarza i copywritera odciska znaczący ślad  na płaszczyznach marketingowych, które harmonijnie kształtują każde zadanie.

Powierzenie  takiej osobie stworzenia:

-  reklamy, artykułu, postów, haseł, to nie tylko nadążanie za trendami mody wirtualnej, ale także obdarowanie jej  zaufaniem.  Wyczucie i wieloletnie doświadczenie przyciąga bowiem  nowych klientów. Dar copywritera opiera się zatem na „smaku internetowym”, szokowaniu, zmuszaniu do refleksji, zadumy, wywoływaniu uśmiechu, bądź płaczu. Wszystko razem stanowi natomiast umiejętne zajmowanie określonej przestrzeni, w której – SŁOWA – wnikają do ludzkich umysłów, przenoszą ludzi do wyjątkowych miejsc i pobudzają do zgłębiania nowych zagadnień. 

Copywriter jako freelancer!

To osoba, która pracuje na zlecenia. Wystarczy bowiem odszukać ją w sieci, zadzwonić i spokojnie porozmawiać o wizji strony WWW, artykułów, poradników, tekstów specjalistycznych, w tym także sprzedażowych. O ile copywriter wykorzystuje w pracy storytelling, to  wartość dobranego dla Ciebie pomysłu zyskuje na znaczeniu. Cała strategia, to nie tylko układanka słów, ale głównie – pomysł. A o takie rozwiązania w XXI wieku jest dość trudno. Z pomocą przychodzi więc  - talent – bez którego wiedza zdobyta na studiach nie podniesie skutecznie sposobu komunikacji z czytelnikami. Słowo  wnika bowiem do domów klientów dzięki nowoczesnej technice sprzedażowej.

Wolność strzelca!

Zawód , który uprawiam od wielu lat wymaga odrobiny kartki papieru, kolorowego zeszytu, ołówka, laptopa, komórki. Niektóre zdania tworzę w bardzo dziwnych miejscach ( u fryzjera, w parku, w ogrodzie, w mieszkaniu, w samochodzie). Spotykam się zatem z różnymi osobami, które opowiadają o  pasjach, zawodach, życiu prywatnym, nowych internetowych sklepach, stowarzyszeniach i produktach.

Każda z tych osób jest inna, każda z tych osób zasługuje na coś szczególnego.

 

Przejdź do góry strony