Kody w komunikacji powiązanej z marketingiem

Kody w komunikacji powiązanej z marketingiem

W przypadku Faktów

http://www.fm.lebork.pl

schemat: nadawca- kod-odbiorca określany jest przez obrazy ( zdjęcia), teksty czyli nasz język polski, dźwięki i specjalne dekodery. Rolą strony internetowej jest więc przekazywanie informacji, czyli komunikowanie się -  Redakcji z Czytelnikami. Ten schemat jest wspólny dla obu tych grup. Tworząc artykuły posługujemy się konwencją realistyczną, momentami ironiczną ( 1 kwietnia), fantastyczną i metaforyczną ( artykuły naukowe).

Jakie są nasze determinanty?

Ukazujemy za każdym razem podmiot działania ( materiały szkolne – nauczyciel – uczeń), różne sytuacje, statusy określonych jednostek społecznych w naszym mieście, minione doświadczenia (relacje chłopak- dziewczyna), a także różne kultury (szczególnie Europejską).

Jaki jest nasz kontekst?

Na stronie posługujemy się kontekstem LC czyli tym bezpośrednim. Wysoki kontekst kulturowy wg zdania Basila Bernsteina jest zarówno ograniczony , jak i rozbudowany, co wpływa na jakość naszych artykułów.

Poziom kultury na stronie internetowej:

-jest zgodny z poglądami Edwarda Tylora, poparty  wyznacznikami całego społeczeństwa. Nasza kultura dociera do Twojego domu w formie e- słowa, które z komórek, laptopów i sprzętów telekomunikacyjnych jest odczytywane przez konkretnego użytkownika sieci. Pewnie ,dlatego określony komunikat trafia do Ciebie w ciągu kilku sekund  co przyczynia się do skutecznego marketingu budowanego w Internecie. 

 

Przejdź do góry strony