Odkryj świat storytellingu.
Tworzę reklamy na podstawie storytellingu!
Młoda, raczkująca, firma copywriterska startuje w sieci. Zastanawia się nad strategią i sposobami oddziaływania na odbiorców. Nagle decyduje się na – storytelling.
Słowa idą w ruch, ale inaczej…..ale z historią….ale z emocjami…..ale poruszają tłumy.
Dlaczego?
Bo nowoczesna i modna strona medalu opowiada się za specjalną kampanią reklamową na You Tube.
I co się wtedy dzieje?
Tłumy płaczą, wzruszają się, uśmiechają, dzwonią do znajomych, zakładają słuchawki i powracają do przekazu.
W sieci!
Narrator prowadzi Cię przez pewną wymyślaną historię. Zna zasady storytellingu. Buduje strategię. Bada grupę docelową. Wybiera formę.
Lata 80 -te, 90-te.
Przykładowa reklama w supermarkecie prezentująca walkę o robota kuchennego.
2 osoby biją się o karton z robotem kuchennym. Wypowiadają do siebie śmieszne słowa, szarpią się, płaczą, krzyczą, następnie przenoszą się na podłogę i otaczają ciałem nowy produkt. Tłum ludzi przygląda się temu zdarzeniu i komentuję walkę na „ringu”.
Po zakupach!
Ta opowieść podkreśla wartość i jakość towarów z określonej firmy. Wymusza poczucie rywalizacji i propagowanie hasła: „Kto pierwszy – ten lepszy”. Film posiada zatem kilka sposób na motywowanie ludzi do odwiedzenia sklepu.
Zadaniem reklamy jest skłonienie klienta do licznych przemyśleń.
U nas jest najlepszy towar.
U nas wszystko bardzo szybko znika z półek.
Dbamy o klienta.
Inne opowieści dotyczą ludzkich uczuć, które firmy marketingowe omawiają w cudownych scenkach. Wyciskacze łez odnoszą się do:
- miłości, przyjaźni i zaufania, a także przywiązania. W reklamach wykorzystuje się więc całe pakiety dobrych pomysłów na odzwierciedlenie różnych tematów..
Bo wtedy muzyka gra.