Oryginalny copywriting. Po przeczytaniu artykułu już wiesz,że nie zawsze liczą się odczucia, a wiedza - pętla poznawcza.
Przekręć klucz !
Analizując działania przeciętnego Copywritera odwiedzam – strony www, na których publikuje on oryginalne treści. Większość takich osób – to samouki – samozwańcy – zapaleńcy Internetu – bez specjalistycznego wykształcenia. Profesjonalistę zdradza, bowiem nie tylko treść, ale i sposób poruszania się - po tajemniczych zakątkach sieci. Oceniam więc talent, podobnie do większości ludzi:
- przede wszystkim - po hasłach reklamowych.
Dlaczego?
Bo….
Jedno zdanie – „mówi” wszystko.
Zawartość artykułu!
Samouk – bez odpowiedniej wiedzy - tworzy newsa na podstawie informacji zaczerpniętych z innych stron internetowych. O ile nie jest utalentowany – nie jest też nowatorski. Do jego podstawowych błędów należy:
- złe określanie grupy docelowej,
- „marnowanie” zdań na tematy, które nie dostarczają zysków,
- brak innowacyjnego spojrzenia na logiczne powiązania……. I tu nie zdradzę czego….
W sieci!
Błędy są widoczne po natychmiastowym zapoznaniu się z artykułami. Nie należy jednak odnosić tego do zaleceń polonistycznych, gdyż zarządzanie treściami – wiąże się z umiejętnością powiązania ich z ruchami marketingowymi, a także specjalnie dobranymi hasłami. W pewnym sensie zahaczam więc o magię.
Na studiach!
Podczas pewnego eksperymentu poprosiłam naukowca o zbadanie określonej strony –WWW. Spore grono fanów, szczyt popularności osoby, która ją prowadziła - wróżyło, że jest ona wzorcowa. Po szczegółowej analizie, okazało się, że forma publikacji treści jest – zła. Lekko podenerwowana: tłumaczyłam – przecież większość ludzi szaleje za takimi artykułami? Dopiero po ukończeniu studiów zrozumiałam, że rzeczywiście wszystko na tej stronie zaprzecza zdobytej wiedzy. Gdy teraz odwiedzam wybraną WWW – zgadzam się ze zdaniem wykładowcy. Widzę wyraźnie wszystkie copywriterskie - błędy.
Opinia innych osób!
Czy liczy się opinia innych osób? I tak, i nie! Są gusta i guściki – ale pewne specjalistyczne schematy wymagają nie tylko talentu i zapału – a wiedzy. W związku z tym, że copywriting – to nowa gałązka informacji, a także Twoje osobiste odczucia w sieci – pierwsze wrażenie po przeczytanym artykułu nie pokrywa się z odważnikiem postawionym na wadze dotyczącej światowych założeń i szablonów.
Publikacje Copywriterów!
Bardzo często przeglądam różne strony internetowe. W zakresie tych specjalistycznych, założonych przez kolegów i koleżanki z branży, świetnie określił, to jeden znany Copywriter. Na tym rynku – przetrwają tylko najsilniejsze jednostki. Talent – to początek każdej drogi. Ciężka praca i wysiłek – to systematyczne dążenie do celu. Niektóre osoby – bawią się tylko w copywriting ( szkoda na to naszych nakładów finansowych), a inne dominują z tak cudownymi treściami i wskazówkami, że bardzo chętnie analizuję ich wszystkie słowa i podziwiam za skuteczne uderzenia w sieci.